Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011

.
αποφάσισα να φτιάξω τις βιβλιοθήκες... 6



Ακαθίστου μνήμης...



τέρμα η χαλάρωση των γιορτών, τέρμα η χαλάρωση γενικώς, 20 μέρες μετά την πρώτη του έτους μαζεύομαι πάλι στις δουλειές μου. στις αρχινισμένες δουλειές, που έχω παρατήσει στη μέση...
συνέχισα σήμερα με τις βιβλιοθήκες.
κατέβασμα, ψάξιμο τα χαρτιά ένα - ένα, πέταμα ή τακτοποίηση, ανάλογα...

βρήκα μικρούς θησαυρούς :
.
* ΦΥΤΟΛΟΓΙΟΝ ! πόσο πολύ μ' αρέσουν τα φυτολόγια ! εγώ τους τα φτιαχνα τα φυτά ... σπόρος - ρίζα - βλαστός - φύλλα - άνθος - καρποί - δέντρα
.




.
.

* φυλαγμένο ένα πρόχειρο του Νικόλα, ίσως από την τρίτη ή τετάρτη τάξη δημοτικού.
- "οι περιβολάριδες , οι βοσκοί και οι πεταλωτύδες ποίγαν..."
- φαίνωμαι, βιάζωμαι, συκόνωμαι( πανωλεθρία...)
.
στο ίδιο τετράδιο, βρήκα :
- τιμωρία γραμμένη 10 φορές : δε θα χαζεύω όταν παραδίδει η κυρία
-
τιμωρία γραμμένη 10 φορές : δεν θα παλεύω μέσα στην τάξη
και από κάτω ακριβώς
-
τιμωρία γραμμένη 10 φορές : δεν θα ξεχνώ τις τιμωρίες
- τιμωρία γραμμένη 20 φορές : δεν θα λέω άσχημα λόγια

10 φορές : γιορτάζω στις 6 Δεκεμβρίου

- τιμωρία γραμμένη 100 φορές : δεν θα τρέχω μέσα στην τάξη
- τιμωρία γραμμένη 20 φορές : δεν θα ξεχνώ τα βιβλία μου στο σπίτι
- τιμωρία γραμμένη 50 φορές : δεν θα μιλάω την ώρα του μαθήματος
- τιμωρία γραμμένη 50 φορές : θα είμαι συνεπής στις υποχρεώσεις μου
- τιμωρία γραμμένη 45 φορές : δεν θα ξεχνώ τις εργασίες μου στο σπίτι
- τιμωρία γραμμένη 50; φορές : θα είμαι συνεπής στις υποχρεώσεις μου (αντιλαμβάνομαι το λάθος μέτρημα...)
- τιμωρία γραμμένη 100 φορές : δεν θα ξεχνώ τα τετράδιά μου στο σπίτι
- τιμωρία γραμμένη 100 φορές : θα είμαι συνεπείς στις υπωχρεώσεις μου
- τιμωρία γραμμένη 50 φορές : δεν θα κάνω φασαρία, μέχρι να έρθει η κυρία
(κι αυτή η κυρία, γιατί αργούσε να πάει ;!)
. ..
.
και φυλαγμένες ζωγραφικές βρήκα !
.


.
άνθροπος
.

.
καιμπόις (!)
.
.
.
.

. .
* βρήκα φυλαγμένες όλες τις προσκλήσεις γλεντιού, με το πέρας των πανελληνίων και το κλείσιμο των βαθμολογικών κέντρων. στην πρόσκληση, εκτός απ' το κάλεσμα, τον χάρτη γιά το εκάστοτε μαγαζί που θα πηγαίναμε και το μενού αναλυτικά, δυό σελίδες συνημμένοι στίχοι, που τους έγραφα με το χέρι, σχεδόν κάθε χρόνο.
"έζησα τις ακρίδες και τη δίψα
και τα τραχιά
στις αρμοσιές τους δάχτυλα
χρόνους τακτούς, όσους η Γνώση ορίζει

Στα χαρτιά σκυφτός και στα βιβλία τ' απύθμενα
με σκοινί λιανό κατεβαίνοντας νύχτες και νύχτες το λευκό αναζήτησα ως την ύστατη ένταση..." . .
.
.
.
.
* βρήκα το βιβλιαράκι μου, δημοσιευμένο απ' το Π.Ε.Κ. της Αθήνας.
"LA VIDEO support de l' enseignement et de l' apprentissage" (technique au service des besoins langagiers)
"ACTES DE LANGUAGE"
. .
.
.
.
.
* τις πολύ σπουδαίες σημειώσεις, γιά την pédagogie différenciée !
έχω συναίσθηση το πόσο πολύ μου άρεσε αυτή η εκπαίδευση, της "διαφοροποιημένης παιδαγωγικής" ! την ρούφηξα στην κυριολεξία. PRENDRE EN COMPTE LA SPECIFITE DE CHACUN !
.
εκτός απ' την όλη μέθοδο, υπάρχουν και βασικοί, απλοί κανόνες :

1. sécurisation affective

2. estime - confiance en soi
3. stabilité cognitive
.
.
.
.
.
.
είδα στον ουρανό ένα καθαρό, στρογγυλό φεγγάρι απόψε.
και ξαστεριά ! τα αστέρια στον ουρανό του Γενάρη είναι λαμπερά σα δεν έχει σύννεφα, και φέγγουν δυνατά.
.
δεν ξέρω αν ποτέ θα σβύσει αυτός ο ενεστώς από μέσα μου.
δεν παραπονούμαι. επιλογή μου είναι. και περηφάνια μου. μόνο, λέω απλά, δίχως πολλές κουβέντες, ότι ο ενεστώς είναι χρόνος οδυνηρός.
.
.
.
.
.
.

. . .


Δεν υπάρχουν σχόλια: