Τρίτη 23 Ιουνίου 2009


στον κήπο
του Αλέκου Κοντόπουλου


.


.





"Κωνσταντινούπολη
.
των ασεβών μου φόβων"
.
Γιάννης Ξανθούλης
.




.Foteini :
( -κατά κακήν, παλαιάν μου συνήθεια, την ώρα που οι άνθρωποι μιλάνε, εγώ κρατώ σημειώσεις...
παρακάτω, είναι ελαχιστότατες σημειώσεις, απ' όσα είπε ο συγγραφέας - χείμαρρος
-ακόμα, είναι δικές μου οι φωτογραφίες )

.

.

."Η Κωνσταντινούπολη είναι ένας έρωτας κεραυνοβόλος ! *1
πρώτα, είχα την αίσθησή της, μέσω ραδιοφώνου... η Istanbul είχε καταπληκτική κεραία... η Κωνσταντινούπολη μου ήρθε πρώτα σαν ήχος ! ηχητικός έρωτας !

...................................

η μάνα μου ήταν σουρρεαλίστρια

...................................

στα τραίνα που πηγαινοέρχονταν από Κωνσταντινούπολη, τα coupés μύριζαν δέρμα και πούρο.

..................................

επτάλοφος πολιτεία - κόσμημα - ΔΕΝ ΞΕΠΕΡΝΙΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ !
ό, τι και να σκάψεις, από κάτω θα βρεις μιάν άλλην ιστορία.
κοιτάσματα ιστορίας..."

.





Foteini: η ψυχή μου,
συχνά λαχταράει να ξαναβρεθεί στον Βόσπορο...


."αλλάζουνε εντός μου
τα σύνορα του κόσμου !..."
..



F : το διαμάντι !






.

"οι Οθωμανοί, πέραν των Αλταϊων βουνών. Μογγόλοι.

η Οθωμανική αυτοκρατορία Τούρκοι, Ρωμιοί, Εβραίοι, Αρμεναίοι, Φραγκολεβαντίνοι"


.

.

"Karşı Senta (απέναντι)
τα κονάκια , γιαλί (παραθαλάσσια)
achchap (τα παλιά, ξύλινα του Βοσπόρου)"






"η καλλιγραφία αναπτύχθηκε στον Ισλαμικό κόσμο
-σχολές καλλιγράφων-"

.




















.

.

και μερικά άλλα...
.

"τα ζαχαροκάλαμα, είναι από το νησί, που είναι αρχηγός αυτός με τα μούσια και το χακί ταγιέρ (!)

...γεμιστά κατσαρόλας - αυγολέμονο

...η γιαγιά μου είχε μόνιμα φεστιβάλ μελιτζάνας

...café marquise

...υπάρχουν φυλαγμένα, όλα τα κιτάπια της παλιάς Βυζαντινής αυτοκρατορίας...

...ο φαλτζού, θα με έλεγε τη μοίρα...

... η ψηφίδα γυαλί επιχρυσωμένο, την κατάπια, την αφομοίωσα. μέσα μου, κυκλοφορούσαν όλοι οι πατριάρχες...

.

ο καταλύτης πολλών ευαισθησιών, η Κωνσταντινούπολη !"







Foteini :
ευγνωμοσύνη νοιώθω,
που είδα στον Βόσπορο - το μπουγάζι της Ιστανμπούλ -
να δύει ο ήλιος
.




και το φεγγάρι να βγαίνει
στον ουρανό της Κωνσταντινούπολης !

..










αντιγράφω από το παραπάνω ιστολόγιο :
.
*1 "Ο Βόσπορος ταιριάζει στην αγάπη !


Και λες, δεν ξέρω τι έρωτας είν’ ετούτος, που ξάφνου με συνεπήρε. Σαν ένας έρωτας φυσάει εδώ, που σου ανοίγει τα πνεμόνια, σε κάνει να θες ν’ ανασάνεις βαθειά, πάλι και πάλι και πάλι, σε κάνει να θες να ζήσεις, να γνωρίσεις, να τα οσφρανθείς όλα, να τα δεις όλα, όλα να τα δοκιμάσεις, να τα κατανοήσεις όλα, ανθρώπους και πράγματα.Κι όλο να πλησιάζεις στο άνοιγμα για τη Μαύρη θάλασσα, κι όλο να ξεδιακρίνεις σιμά σου, και κάποτε μέσα σου, μια την Ευρώπη, μια την Ανατολή. "





.

.


Βασιλίς !

.

.

.

.

.



Δεν υπάρχουν σχόλια: