Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2010

.
Hello Out There !
.
William Saroyan
.

ΕΪ, ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΑΠΕΞΩ !
.
Μονόπρακτο
.
Μετάφραση: Μήτσου Λυγίζου
.
.
Ο ΝΕΟΣ: Έϊ, εσείς οι απέξω (Παύση).
Έϊ, εσείς οι απέξω (Παύση μεγάλη). Μ'ακούτε? Σας φωνάζω.
(Μακριά παύση). Κανείς δεν μ'ακούει.
(Παύση. Δραματικά αλλά και πιο κωμικά): Έϊ, εσείς οι απέξω, εσείς οι απέξω.
ΦΩΝΗ ΚΟΡΙΤΣΙΟΥ: (Ακούγεται η φωνή κοριτσιού, πολύ γλυκειά κι απαλή) : Ναι!
Ο ΝΕΟΣ: Εσείς εκεί πέρα.
ΦΩΝΗ: Τι είναι?
Ο ΝΕΟΣ: Εσύ είσαι, Καίτη?
ΦΩΝΗ: Όχι. Εγώ είμαι η Αίμιλυ.
Ο ΝΕΟΣ: Ποια? (Γρήγορα) : Έϊ, εσείς εκεί.
ΦΩΝΗ: Η Αίμιλυ, λέω.
Ο ΝΕΟΣ: Ποια Αίμιλυ? Δεν ξέρω καμιά μ'αυτό το όνομα.
Είσαι η κοπέλα που γνώρισα στου Σαμ, πριν από τρία χρόνια, πέρα στο Σάλινας?
ΦΩΝΗ: Όχι. Εγώ είμαι η κοπέλα που σας μαγειρεύει.
Είμαι η μαγείρισσα εδώ και ποτέ δεν πήγα στο Σάλινας. Ούτε και ξέρω πού πέφτει αυτό το μέρος.
Ο ΝΕΟΣ (φωνάζει): Έϊ, εσείς. Ώστε εσύ μαγειρεύεις εδώ?
ΦΩΝΗ: Ναι.
Ο ΝΕΟΣ: Τότε, γιατί δεν μαθαίνεις να μαγειρεύεις? Δεν φτιάνεις τίποτα που να ναι της προκοπής.
ΦΩΝΗ: Μαγειρεύω ό,τι μου λένε. (Παύση). Αισθάνεσαι μοναξιά?
Ο ΝΕΟΣ: Ολομόναχος, σαν το τσακάλι στην ερημιά. Μ΄ακούς που φωνάζω? Έϊ, εσείς οι απέξω.
ΦΩΝΗ: Και σε ποιόν φωνάζεις να σ'ακούσει?
Ο ΝΕΟΣ: Σε κανέναν. Κανέναν δεν ξέρω
.
.
.
.
.
μου φάνηκε σημαδιακό, που άνοιξε το θέατρο μ' αυτό το μονόπρακτο που αγαπώ !
με άλλη σειρά ήσαν προγραμματισμένα...
ανοίγει όμως η σκηνή, κι ακούγεται η φωνή : εϊ, εσείς οι απ' έξω !
τι όμορφα !
.
κοπιαστική μέρα, απ' το πρωί, ως τα τώρα.
με μύρια προβλήματα, που πρέπει να σαι εκεί ώρες ατέλειωτες, στρατιωτάκι ακούνητο, παιδί για όλες τις δουλειές και κυρίως για δουλειές λατζέρικες...
χαλάλι όμως... βλέπεις το κέφι και το μεράκι τους, τους προσφέρεις ένα βήμα, και λες χαλάλι...
.
απόψε, χρειάζεται να βάλω τα πόδια μου σ' ένα ψηλό μαξιλάρι...
παρά την κούραση όμως, μέσα μου το γλεντάω !
σ' αγαπώ , σ' αγαπώ - πού με βάζεις ;
το κάνω πολύ κέφι !
.
αύριο πάλι...
.
.
.
.
.
.

5 σχόλια:

Roadartist είπε...

Σημείωσα διάφορα, μα στάθηκα σε αυτό:
"Παντού οι άνθρωποι είναι ίδιοι, μόνο η αγάπη μπορεί να σε κάνει να διαφέρεις"

:)

Roadartist είπε...

Καληνύχτα!

foteini είπε...

@
εμ,
έχουμε και τίποτ' άλλο από δαύτο ;!

Roadartist είπε...

Όχι δεν έχουμε. Όσο απλή όμως και αν είναι η συγκεκριμένη φράση, έχει μια ξεχωριστή σημασία.
Φιλάκια πολλά!

foteini είπε...

@
καληνύχτα, road :)