Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2010

.
τις "Δούλες", "Les bonnes"
του Jean Genet είδαμε χτες.
δεν είχα άλλοτε διαβάσει το κείμενο, μου άρεσε, και βέβαια μου άρεσε ο λόγος - η ποιητική γλώσσα - μετάφραση του Οδυσσέα Ελύτη.
.
στο μυαλό μου (ναι, έχω ακόμα ...) δεν είχα τοποθετήσει

τον κατά J. Cocteau «μαύρο πρίγκιπα» της λογοτεχνίας ,
στους absurds συγγραφείς.
δεν ξέρω γιατί...

έτσι κι αλλιώς, δεν τον καλογνωρίζω τον Genet , θαρρώ μονάχα τους "Νέγρους" έχω παλιότερα διαβάσει, μα και το έργο που είδαμε χτες, αναρωτιέμαι γιατί εντάσσεται στο θέατρο του παραλόγου.

τέλος πάντων, υποθέτω όλοι οι χαρακτηρισμοί, οι εντάξεις και οι κατατάξεις θα έχουν κάποια ρευστότητα... .


.
.
Jean Genet
.
από το "Θαύμα του Ρόδου"
.



.
"Δεχόμουν τα φτυσίματα μέσα στο διάπλατα ανοιγμένο στόμα μου που η κούραση δεν το άφηνε να ξανακλείσει. Ωστόσο, έφτανε ένα τίποτα για να μεταλλάξει το απαίσιο αυτό παιχνίδι σε παιχνίδι ιπποτικό και, αντί για φτυσίματα, να σκεπαστώ με μια βροχή από τριαντάφυλλα."

.

"le miracle de la rose"

. .

.

.

.

.

2 σχόλια:

Roadartist είπε...

Ήθελα να σου γράψω ότι αναφέρει το πρόγραμμα σχετικά με το θέατρο του παραλόγου, μα είδα πως είναι ολόιδιο τελικά με την αναφορά από το wikipedia. Πάντως λύνει κάποιες απορίες.. ειδικά η 1η κ η 3η παράγραφος.. Φιλάκια!!!
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%98%CE%AD%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%85

foteini είπε...

@
ναι, όσον αφορά
στα "πράγματα χωρίς νόημα"...
κι είχα κατατάξει μέσα μου Ιονέσκο, Μπέκετ, Ζαρύ, λίγο ο Αραμπάλ (;),ίσως λιγότερο ο Πίντερ (;),
μου ξέφευγε ο Ζενέ ! :)

ε, δεν είμαι ειδικός !
απλός αναγνώστης είμαι...

το έχω διδαχτεί το θέατρο του παραλόγου, μου αρέσει πολύ, έχω δει κι έχω διαβάσει,
παρ' όλ' αυτά, έχω πολλά κενά... :)