Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

.
αποφάσισα να φτιάξω
τις βιβλιοθήκες... 5


Ακαθίστου μνήμης...


- βρήκα
φυλαγμένες τις πρώτες σημειώσεις – το πρώτο μάθημα,
που μας έκαναν στο σχολείο, όταν πήγαινα δευτέρα γυμνασίου :
.

première leçonDiderot XVIII s. , le Café de la Paix et le Café de la Régence, l’ Opéra, la Sorbonne, André Derain, la Provence, Marseille.

Απλά σκέφτομαι,
πως αν έχω να ξεσκαρτάρω κι όλα τα δικά μου παιδικά – σχολικά, δεν θα τελειώσει ούτε του χρόνου τον αντίχρονο αυτή η δουλειά που ξεκίνησα… τέλος, πάμε και βλέπουμε...


- βρήκα
ένα τεύχος «Brassens – poèmes et chansons”


- συνταγές μου / Ρακόμελο :1 μπρίκι ρακί
2 κ.σ. μέλι
5 – 6 γαρυφαλλάκια
όλο αυτό, ίσα να πάρει μια βράση.
Το αποστάζω καλά με φίλτρο, σε μπουκάλι.


- αληθινά μαργαριτάρια !
ούτε καν θυμόμουνα πως τα είχα εκτυπώσει !
όλο το 2005 : «και ποιήματα και πεζά και τραγούδια και σκέψεις»αναρωτιέμαι αν θυμάσαι τον τόπο…
αναρωτιέμαι αν θυμάσαι, γενικώς .


- κάποια, ας πούμε, αρχινισμένα μυθιστορήματα…

- πολύ υλικό απ’ την Κύπρο. Πετάω όλα τα τουριστικά και κρατάω τα βασικά θέματα, μελέτες κ.τ.λ. : την Αμμόχωστο τη βλέπουμε μόνο από μακριά / καταστροφή πολιτιστικής κληρονομιάς / το πολιτικό ζήτημα / η ιστορική διαδρομή / τύμβος Μακεδονίτισσας / ο απελευθερωτικός αγώνας 55 – 59 / κρυσφήγετα ΕΟΚΑ / φυλακισμένα μνήματα / museum of Kykkos.

Χρυσοπράσινο φύλλο και της καρδιάς μας πληγή, προσκυνώ.

- βρήκα
την μελέτη - άσκηση που είχαμε κάνει και που δεν ήξερα που βρίσκεται
l’ intégration dans l’ espace urbain : construire une école (πάνω σε παρόμοιο θέμα που μας είχε έτοιμο δοθεί, construire un hopital)


- ma Mégève ensoleillée / le mont Blanc χάρτες, παραχάρτες υλικό, από τόπους αγαπημένους.
Ό, τι μπορώ, πετάω.


J. S. Bach - Sonata for Violin and Clavier in E Major BWV 1016 - 2.Allegro (2/4)



- βρήκα ένα εξαιρετικό βιβλίο έκδοση musée Dauphinois, που είχα αγοράσει στην Grenoble, έκδ. 1993, σελ. 100, 90 F.F.
όλα αυτά τα χρόνια σκεφτόμουν να σε ρωτήσω μήπως θα σε ενδιέφερε να το μεταφράσεις. νομίζω θα σ’ άρεσε αυτό το βιβλίο. νομίζω έχει ενδιαφέρον.
τώρα, προσπαθώ να μανιπυλάρω τον εαυτό μου. ότ ΑΝ ποτέ έχω κέφι, ίσως να το μεταφράσω εγώ.


- βρήκα μέσα στις στοίβες, το βιβλίο : la mondialisation heureuse – la fin du chomage? Ευτυχώς που έχει βάλει εκειδά ένα ερωτηματικό ο συγγραφέας ! ευτυχώς !
πειράζει που εδωδά έχω να αντιπαραβάλλω εγώ έναν όρο ΔΙΚΟ ΜΟΥ ;
“LA MONDIALISATION DE LA RESISTANCE”μπλα, μπλα, μπλα… να μη λέω πάλι τα ίδια…



- βρήκα την “peau d’ ane” του Charles Perrault. «η γαϊδουροτόμαρη». είχα πάει μιά τάξη μου στο Ινστιτούτο, όπου είδαμε την ταινία.


- σε πακέτο όλην την Αινειάδα λατινικά – ελληνικά, σημειώσεις, δουλεμένη πάλαι ποτέ, υπογραμμισμένη κ.τ.λ.
είναι απ’ τα έργα που λατρεύω, γιατί την δουλέψαμε με μια γυναίκα που ήταν ερωτευμένη με το κείμενο, με τον Βιργίλιο, με τον Αινεία και μας το δινε κομμάτι – κομμάτι να το επεξεργαζόμαστε και να το μαθαίνουμε απ’ έξω.

προσκυνώ, αγαπητή S.


- του Κούτσι «τα χρόνια του σιδήρου». εντάξει, δεν είναι κανένα σπουδαίο βιβλίο. απλά, το κάνει σημαντικό για μένα μια θύμηση, ένα καλοκαιρινό βράδυ Κυριακής στην πάνω πλατεία της Σύμης, παρακολουθώντας μια συναυλία του Γιάννη Σπανού...


- βρήκα, μερικά λιανά βιβλία, λιανές εκδόσεις, μα καθόλου ευκαταφρόνητα…


Brandenburg Concerto No.2 - I. Allegro

- βρήκα :
livretχειρόγραφα : die 23 Aprilis 1893
Benedicat nos Deus (εδώ δεν βγάζω τη λέξη) libera (δεν βγάζω τη λέξη)
(ολόκληρη υπογραφή) Pius PP. IX
Chapitre sixième
Lecture spirituelle

Rien de plus beau qu’ un beau livre, a dit un sage, rien de meilleur qu’ un bon livre.
Un bon livre, c’ est un vase d’ or renfermant un aliment pour notre esprit, qui a faim et soif de vérité.
Un bon livre, c’ est une urne de cristal, renfermant un baume qui guérit les plaies du cœur, l’ ennui surtout, la plus terrible des plaies du cœur.
Un bon livre, c’ est une cassette précieuse, renfermant des semences fécondes qui, jetées dans une ame, germent et produisent des fruits de vie, de force et de vertu.

προσκυνώ, Julie


J.S. Bach- Suite No.2 in B minor, BWV 1067: Badinerie mvt. 7/7



- livret de mathématiques 191?


- livret de 1913 « Quelle est ma vocation ? »


- livret de 1918 « hier et demain – pensées brèves » :
« le développement matériel d’ une civilisation est sans parallélisme avec son évolution morale »
έχω μείνει κατάπληκτη !


- 1908 bible illustrée
Imprimatur Mechliniae, 24 Augusti 1911
“léctures meditées”

Bach – ouverture 3 Air
- βρήκα
το σπουδαίο βοήθημα, που θεραπεύει πάσαν διδασκαλικήν νόσον και πάσαν μαλακίαν “un niveau Seuil”, Coste


- υποδειγματικές διδασκαλίες του Bourgeois Gentilhomme, από την πρώτη μονοετή μετεκπαίδευση - 1991. Αυτή είναι η δική μου, μα έχω κρατήσει τις εργασίες και άλλων συναδέλφων. Ό, τι είχε επιλέξει να δουλέψει ο καθένας :
.
* le miracle Walt Disney
* Astérix aux jeux Olympiques
* approche d’ un document sonore
* voitures
* dites le, avec des fleurs
* suivez votre instinct
* la publicité
* Yves Saint Laurent
* bande dessinée
* l’ informatique
* photos


κι έπειτα, κράτησα και τις πτυχιακές τους, που μερικές εξ αυτών έχουν αληθινό ενδιαφέρον :

* Café – flaner dans les cafés de l’ Europe
* Le jeu – son role formateur dans le caractère de l’ enfant
* Les contes de Perrault
* Influence et continuité de l’ art Cycladique
* Retour à la traduction
* Nabucco – comme liberté (έρευνα – έξοχο βιβλιαράκι που έφτιαξε η Ο.Γκ.)
* La tradition
* Franche Comté
* La mythologie grecque
* L’ homme à travers la sculpture
* La presse française
* L’ informatique dans la classe de français
* La mode
* La littérature comparée - entre 3 œuvres : J.J.Rousseau « les réveries du promeneur solitaire », F.R. de Chateaubriand « mémoires d’ outre-tombe » et A. de Lamartine « méditations poétiques »
* L’ amour des parents
* l’ amour
* J. J. Rousseau - le contrat social
* La littérature comparée entre : J. Giraudoux « la guerre de Troie n’ aura pas lieu », Racine « Andromaque » et Euripide « Andromaque »
* Fables de Lafontaine
* L’ enseignement à l’ œil du cyclone
* A de S. Exupéry – le petit prince
* Proust – du coté de chez Swann et
* La chanson traditionnelle française dans la classe de langue

μερικές απ’ αυτές τις πρωτότυπες εργασίες έγιναν κατόπιν ωραία βιβλιαράκια.



- 1996 Portugal / Viana do Castelo / hotel Santa Luzia / Fernando Pessoa
καπνίζοντας τα βράδια με την Ελένη Τζ. σ’ ένα παράθυρο, ο Ατλαντικός να αφρίζει κάτω, κι εμείς να σιγοκουβεντιάζουμε πίνοντας κόκκινο κρασάκι.


Vivaldi - Concerto for Mandolin in C Major RV425

- ένα βιβλιαράκι για το video, έκδοση του ΠΕΚ Αθήνας

“LE VIDEO, support de l’ enseignement et de l’ apprentissage”
.Για να το γράψω αυτό, έκανα πρώτα εφαρμογή και πρόγραμμα – παραγωγή μικρού video στην τάξη (1995), όπου τα παιδιά είχαν δουλέψει με πολύ κέφι, έγραψαν μόνα τους το σενάριο, δραματοποιήσαμε, κάναμε αρκετές πρόβες και τέλος γυρίσαμε το βιντεάκι, όπου Κύριος ξέρει, αν θα το βρω φυλαγμένο κάπου...
Και τι βγήκε απ’ όλην αυτήν την ιστορία ;
Βγήκε ένα πολύ σοβαρό – κατά τη γνώμη μου – συμπέρασμα. Υπάρχουν τουλάχιστον δυό λέξεις κλειδιά βοηθητικές της διδακτικής. Η μαγική λέξη ΥΠΟΚΙΝΗΣΗ και η μαγική λέξη ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ.ΣΚΟΠΟΘΕΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣΤέλος.



- Η εκπαίδευση του παιδαγωγικού συμβούλου
* argumentation – pratiques et politiques culturelles – l’ éducation artistique – développement culturel – organiser des formations – vidéo – la langue vidéo cinématographique – l’ humour – l’ ingénierie – méthodologie – lecture publique – conseiller - organiser, κράτησε 3 χρόνια.
Έλληνες και Πορτογάλοι καθηγητές δευτεροβάθμιας, Ισπανοί και Γάλλοι καθηγητές τριτοβάθμιας. Κάποιοι απ’ τους Γάλλους ήσαν βεντέτες, επιστήμονες διεθνούς κύρους, σαν εκείνον που καθίσαμε πλάϊ μια φορά σ’ ένα γεύμα (H. B.) και κοντέψαμε να πιαστούμε μαλλί με μαλλί. Εγώ δηλαδή, με τα ανιστόρητα που έλεγε, κόντεψα να τον πιάσω απ’ το μαλλί…

Ένα απ’ τα πράγματα που προέβλεπε το πρόγραμμα να γίνουν, ήταν παραγωγή υποστηρικτικών βιβλίων για την διδασκαλία της γλώσσας , την προαγωγή της Ευρωπαϊκής διάστασης και την σύγκλιση των Εκπαιδευτικών Συστημάτων . Τα βιβλία είναι κοινά για της χώρες Ελλάδα, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία. Δεν ξέρω αν στις άλλες χώρες τα ενέταξαν με κάποιον εκπαιδευτικό μηχανισμό στο πρόγραμμα του σχολείου. Στην Ελλάδα δεν μας δόθηκε τέτοια ευκαιρία. Φυσικά, όποιος καθηγητής ήθελε, μπορούσε – κι ακόμα μπορεί δηλαδή, να τα χρησιμοποιήσει, αφού η Ελλάδα συμμετείχε κανονικά, ως φορέας, στην παραγωγή τους.

*introduccion de la dimension europea en los sistemas educativos a traves de la ensenanza – aprendizaje de lenguas extranjeras

H πρώτη ομάδα έγραψε
«villes de l’ Europe – de la Mediterranée à l’ Atlantique”

Marseille, Lisbonne, Thessaloniki, Napoli, Barcelone.
Για 2 χρόνια χτενίζαμε Lisbonne, Barcelone. Τη Θεσσαλονίκη την ξέραμε, την Marseille ελάχιστα την είδα σε άλλη ευκαιρία και την Napoli επίσης ελάχιστα.
(υπενθύμιση χρονολογίας : 1994 Barcelona via Zurich)


Η δεύτερη ομάδα
“Europe, Histoire et Bande Dessinée”Επικεφαλής ήταν ένας λαμπρός άνθρωπος δημοκρατικός, γερός επιστήμονας του CREDIF, o Paul Ch.
Ο P., δεν με αποκαλούσε με το όνομά μου, όπου βρισκόμασταν ρήμαζε τις μάντρες και μου έκοβε λουλούδια και πάντα με αποκαλούσε “mon petit”

Eh, oui .

“Europe, Histoire et Bande Dessinée”

* la montée des dictatures : quatre pays, quatre B.D.
* images de l’ Europe des dictatures
* au – delà des B.D : regards croisés sur l’ histoire (les lettres, la peinture e.t.c.)
* exils, voyages, migrations et déportations
* néonazisme et nouvelle Europe


Η τρίτη ομάδα
“échos de la parole proverbiale” – “ecos de la palabra proverbial”


Η τέταρτη ομάδα, η δική μας
“les iles de l’ Europe” / les iles de la Méditerranée et de l’ Europe du Sud.
Capri, Ischia, Itaque, Kalymnos, Corfu, Chio, Ios, Céphalonie, Chypre, Menorca, Sicile, Baléares, Sicile, Crète, Corse, Sardaigne, Grande – Bretagne, Rhodes, Açores, Canaries, Madère, Islande, Irlande, Oléron, Eubée e.t.c.

Κοιτάζοντας τώρα το βιβλίο, που μετά καθίσαμε ένα καλοκαίρι ολόκληρο οι δυό μας με την Κατερίνα και το μεταφράσαμε στα Ελληνικά, κοιτάζοντάς το τώρα, λέω θα το έφτιαχνα αλλιώς, με άλλο τρόπο.
Μα έτσι έχουν τώρα τα πράγματα…


Η πέμπτη ομάδα “lycéens d’ Europe”
και η τελευταία ομάδα (η αρίθμησή μου φυσικά είναι τυχαία)
“journaux televisés”
όπου όλοι κι όλα τα δελτία ειδήσεων της τηλεόρασης ανά την Ευρώπη...


αυτά τα λίγα μα ουσιαστικά κράτησα απ’ όλην αυτήν την περίοδο, κάθε βιβλίο το είχα εις διπλούν ή εις τριπλούν, δεν μου χρειάζονταν τόσα, ένα δείγμα απ’ το κάθε τι αρκετό είναι, αν ποτέ θέλω να κοιτάξω κάτι… τα παραπάνω ήσαν περιττά κι έπιαναν πολύ χώρο…


Bach Notebook for Anna Magdalena Concerto die liebe Minuet in G major, BWV114



- 1994 ΙΚΥ


- 199? Πρόγραμμα ΠΡΟΛΗΨΗΣ χρήσης τοξικών ουσιών / Πανεπιστ. Αθήνας / ψυχιατρική κλινική / καθηγητής Στ.


- εκπαίδευση για ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ


- 1992 σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός


- 1986 προγράμματα πρόληψης και ψυχικής υγείας


- 1994 ΟΚΑΝΑ προγράμματα πρόληψης – σημείωση :
μπου ! θα του πεις του πυθαριού
μπου ! θα σου πει κι εκείνο


- 2000 ? Εθνικός Οργανισμός Πρόνοιας. «εθνικό δίκτυο εκπαιδευτών και αξιολογητών προγραμμάτων προαγωγής και αγωγής υγείας στο σχολείο»


- 2000 CIEP . Centre International d’ Etudes Pédagogiques : “les chefs d’ établissement scolaire dans l’ Union Européenne .


Nutcracker Suite on the pipe organ



- 1998 – 99 – 2000 accueillir à l’ école les élèves étrangers / orientation.
ΥΠΟΔΟΧΗ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΛΛΙΝΟΣΤΟΥΝΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ
Institut National d’ Etude du Travail et l’ Orientation Professionnelle - INETOP
CNAM – Centre National Arts et Metiers / Paris, Ibis, Alésia :

Le trauma de l’ éxil / la douleur est insuportable ; on utilise l’ imagination pour s’ en sortir.Grenoble : les allophones , les sourds et muets.

- 1990 – 91 Linguistique Appliquée.


- 2005 Μάρτιος - Απρίλιος, 2ο ΠΕΚ Αθήνας : «οι τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας στη διδασκαλία».


- ΚΕΘΙ / Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και παρεμβατικά προγράμματα για την προώθηση της ισότητας των φύλων.


- ΠΕΚ 1993


Yo-Yo Ma plays the prelude from Bach´s Cello Suite No. 1



- 1994 Paris – la culture / il faut viser la macroculture !
Europe, héritage Grécoromain / Judéochrétien
Synthèse humaniste
Synthèse par les lumières
*il ne faut pas oublier les siécles / la continuité du Byzance est passée dans l’ Europe Occidentale / une des raisons de la Renaissance.
* les Etats – Unis ne datent que 200 ans d’ histoire. Tandis que la vieille Europe date des siécles d’ histoire.



- 1993 μικρό βιβλίο ανέκδοτο για το musée du Louvre


- Universités de Clermont – Ferrand / didactique et méthodologie
Utilisation pédagogique de la chanson francaise.


- Besoin : les élèves sont DEMOTIVES / travailler sur la MOTIVATION
.
.
.
.
.
.
έχω ως τώρα πετάξει χαρτί σε 21 μαύρες, μεγάλες σακκούλες σκουπιδιών.
προχωράμε...
άντε να δούμε...
.
.
.
.
.
.
.




4 σχόλια:

Coco είπε...

παρακολουθώ με ενδιαφέρον την επιχείρηση "κάθαρση" !!

foteini είπε...

@
καλημέρα με φιλία και αγάπη.

Τατιάνα Καρύδη είπε...

Φωτεινή μου,

Αυτά τα αρχισμένα μυθιστορήματα, πότε θα τα ξαναπιάσεις στα χέρια σου;;
Θάθελα πολύ να δώ τα «και ποιήματα και πεζά και τραγούδια και σκέψεις»

Κανείς ΔΕΝ ξεχνάει! Ακόμη κι αν κάνει οτι ξεχνάει..
Ότι καταγράφηκε και χάραξε και χαράχτηκε, ΔΕΝ σβήνει από τη Μνήμη.
Όλοι θυμούνται!!!

Χριστούγεννα στην Καρδια!

foteini είπε...

@
να είναι όλος ο κόσμος καλά !