Σάββατο 1 Μαΐου 2010

.
το ωραίο πρόσωπο
της Λυδίας Κονιόρδου


..


και οι ΤΡΩΑΔΕΣ


του ΕΥΡΙΠΙΔΗ


.- σε μετάφραση


Παντελή Μπουκάλα


- σκηνοθεσία


Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου


- από το ΘΕΑΤΡΟ


ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ



.


"αχ πόλη, πόλη μου, που κάποτε ευτυχούσες..."


.


ΧΟΡΟΣ


Ποιό μοιρολόϊ παντέρμη


να πει τη συμφορά σου.


ποτέ με τη γοργή σαϊτα μου


δεν θα ξαναϋφάνω


στον αργαλειό μου,


φτιαγμένο από τα δέντρα του βουνού,


της Ίδας μας.


Στερνή φορά μου αντικρίζω


τα σπίτια των γονιών μου,


στερνή. Φαρμάκια ο δρόμος μου.


Ή στο κρεβάτι του θα με πετάξει κάποιος Έλληνας


-πανάθεμα τη νύχτα ετούτη και την τύχη της -


ή, σκλάβα ντροπιασμένη, νερό θα κουβαλάω


στην Κόρινθο απ' της Πειρήνης την πηγή.


Άμποτε στου Θησέα τη μακάρια πόλη


να μ' έπαιρναν τη δοξασμένη.


Μόνο μακριά απ' τον Ευρώτα,


μην καταντήσω δούλα της μισητής Ελένης


και του Μενέλαου, που πόρθησε την Τροία.


Στη ρίζα του Ολύμπου την πανέμορφη,


εκεί που ρέει ο Πηνειός,


είναι μιά χώρα λένε σεβαστή,


με πλούσιους τους καρπούς και τ' αγαθά της.


Εκεί μακάρι να με στείλουν,


αν δεν με πάει η τύχη μου στην ιερή Αθήνα.


Και για του Ήφαιστου τη χώρα ακούω,


και της Αίτνας,


τη μάνα των σικελικών βουνών,


που κείται απέναντι από την Καρχηδόνα


στεφανωμένη δόξα.


Κι όπως το Ιόνιο διασχίζουν οι θαλασσινοί,


μιάν άλλη χώρα απαντούν


που την πλουτίζει ο Κράθης ποταμός.


Παλικαριών η φύτρα δίπλα του ακμάζει,


λούζονται στα νερά του


και τα μαλιά τους γίνονται πυρρόξανθα.


.


..........................................................................


.


ΕΚΑΒΗ


.


Σε πλοίο ποτέ δεν μπήκα. Σε ζωγραφιές τα είδα.


Μου τα ιστόρησαν. Τα ξέρω.


Πέφτουν σε μέτρια τρικιμία οι ναυτικοί,


πασχίζουν να σωθούνε - ο ένας στο τιμόνι τρέχει,


άλλος στα πανιά, τρίτος ν' αδειάζει το νερό από τ' αμπάρια.


Αλλά φουρτούνα μανιασμένη αν τους χτυπήσει,


παραδομένοι, αφήνονται στο έλεος των κυμάτων.


Έτσι κι εγώ, με χίλια να με λιώσουν βάσανα,


άφωνη μένω στην απελπισία μου.


Βαριά οι θεοί μου έστειλαν φουρτούνα. Και με τσάκισαν.


.


.


.


.


.


5 σχόλια:

Roadartist είπε...

Φοβαμαι πως δε θα ειμαι υπερβολικη στο να εστιασω σε αντιστοιχιες σε λογια του εργου με το σημερα..
Και δε θελω να φοβαμαι μα απο οτι καταλαβαινω κ η λογικη μου υπαγορευει αν δεν αντιστρέψουμε αυτή την κατάσταση,που μας οδηγεί στην φτώχια και πολλούς στην εξαθλίωση, αν σκύψουμε το κεφάλι, δε ξέρω τι άλλο θα μας περιμένει!

Οι δικες σου φωτο πως ηταν;
Εδω εχει ωραιες απο την παρασταση:
http://www.facebook.com/photo_search.php?oid=256280138283&view=all
Φιλακι!

Roadartist είπε...

επανερχομαι με επιπλεον σκεψεις

Δεν ηταν καταπληκτικη ως κινηση μια αρχαια τραγωδια να παιζεται ολο το χειμωνα σε κλειστο θεατρο; Συνηθιζουμε να παρακολουθουμε τραγωδιες μονο καλοκαιρι σε ανοικτα θεατρα, τελικα ηταν μια πρωτοτυπη (και με τις οποιες-οχι πολλες αδυναμιες της) πετυχημενα τολμηρη κινηση. Μακαρι να το μιμηθουν ετσι κ αλλα θεατρα..

Παντως σκεφτομαι οτι η δυναμη της τεχνης κ του θεατρου, ειναι το κατα ποσο σε ακολουθουν στιγμες μετεπειτα, και πραγματικα μπορουν να σε καθορισουν.. Ισως ειναι το μεγαλυτερο δωρο προς τον εαυτο σου, επιδρα απιστευτα στο ειναι σου. Ειναι παιδεια. Ηδη επανερχονται φρασεις, 'ατακες', εμπλεκονται κ αναδιαμορφωνουν..
Τελοσπαντων εθιξα πολλα ως σκεψεις που θελω καποια στιγμη να γραψω σε ποστ. Εσυ να απαντησεις στο πρωτο σχολιο ομως ενταξει;!!! Σε φιλω πολυ!

foteini είπε...

@
βρίσκομαι σε πολύ σύντομο διάλειμμα απ' τη δουλειά.
απαντώ το βράδυ, που θα τελειώσω...

:)

foteini είπε...

@
ο.κ.
διαβάζω με προσοχή όσα λες.
φυσικά και απαντώ απόψε.
(μόλις πάρω μιαν ανάσα...)

Roadartist είπε...

Δεν πειραζει
καταλαβαινω απολυτα
καλο βραδυ