Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010

.
αποφάσισα να φτιάξω
τις βιβλιοθήκες...
Ακαθίστου μνήμης...
.

εν εσόπτρω
.


.
"υμείς εστέ το άλας της γης. εάν το άλας μωρανθή, εν τίνι αλισθήσεται ;"
.
.
είμαι χωμένη μέσα σ' έναν πλούτο, τον σκαλίζω και τον καταγράφω ακούραστα κι αχόρταγα
.
αισθάνομαι πως ορισμένα σημεία, ελάχιστα μα κομβικά για μένα, πρέπει να τα σημειώνω για να υπάρχουν στη μνήμη μου.
.
- βρήκα μπροστά μου ξαφνικά, τον φίλο μου τον Kamal Attiah, με τη διεύθυνση και τα τηλέφωνά του - στην Jeddah, στην Beirut, στην Baghdad, στην Firenze.
.
- ατέλειωτα πακέτα - κείμενα εργασίας του τομέα επικοινωνίας, ενημέρωσης, τεκμηρίωσης και επιμόρφωσης - πέταμα
.
- πακέτα "δυνατή γυναικεία συμμετοχή - δυνατή αυτοδιοίκηση"
ω μαμά Ελλάδα, γιατί μας πληγώνεις έτσι ;
.
.
- κάθε χρόνο οργάνωνα και το τελικό γλέντι του Βαθμολογικού Κέντρου, μετά από τις πανελλήνιες εξετάσεις.
στο ξεκαθάρισμα, βρήκα μπροστά μου την εξής πρόσκληση,
που σκάρωσα και τύπωσα ίσως το 2000, ένα απόγευμα απίστευτης κούρασης... είχα όμως κέφια...
:
αγαπητέ Πρόεδρε του Βαθμολογικού
αγαπητέ Αντιπρόεδρε
αγαπητέ Γραμματέα
αγαπητοί Αναπληρωτές των ανωτέρω
αγαπητή Διευθύντρια του φιλοξενούντος σχολείου
αγαπητοί Ομαδάρχες των διαφόρων ομάδων εργασίας
αγαπητοί Συντονιστές
αγαπητοί Βαθμολογητές
αγαπητοί Αναβαθμολογητές
αγαπητοί Παραλήπτες γραπτών
αγαπητοί Κωδικοποιητές γραπτών
αγαπητοί Επικολλητές γραπτών
αγαπητοί Αποθηκάριοι γραπτών
αγαπητοί Φύλακες γραπτών
αγαπητέ Καροτσάρχη
αγαπητοί Αποκολλητές γραπτών
αγαπητοί Κομπιουτεράρχες
αγαπητοί Ταξινομητές γραπτών
αγαπητοί Αντιπαραβολείς βαθμών
αγαπητοί Μεταφορείς γραπτών
αγαπητοί Υπεύθυνοι της μισθοδοσίας
αγαπητοί Γραμματείς
Συνάδελφοι,
.
(όλες αυτές οι ειδικότητες δούλευαν... κι από κάτω ακολουθεί η πρόσκληση...)
.
θυμάμαι όλους, εκείνο το βράδυ της λήξης, να ξεσαλλώνουν ως το πρωί, χορεύοντας.
κάθε χρονιά , μετά τις εξετάσεις, το γλέντι που έστηνα τσάκιζε κόκκαλα...
έχουν περάσει στην ιστορία της περιφέρειας αυτές οι βραδιές. κι έχουνε μιά χαρά σμιλεύσει ανθρώπινες σχέσεις...
.
.
- βρήκα απίθανα πράγματα, ξεχασμένες έννοιες μες στα κοινωνικοπολιτικοοικονομικά μας αδιέξοδα ... τι να λέμε τώρα ; ασχολείται πιά μ' αυτά, κανείς απ' αυτούς που πρέπει ; ... άστα, πονάνε ...
.
.
.
- μέσα σ' όλα , και φωτοτυπίες για την τάξη στο σχολείο, le pont Mirabeau
.
Sous le pont Mirabeau coule la Seine
Et nos amours
Faut-il qu'il m'en souvienne
La joie venait toujours après la peine

Vienne la nuit sonne l'heure
Les jours s'en vont je demeure

Les mains dans les mains restons face à face
Tandis que sous
Le pont de nos bras passe
Des éternels regards l'onde si lasse

Vienne la nuit sonne l'heure
Les jours s'en vont je demeure

L'amour s'en va comme cette eau courante
L'amour s'en va
Comme la vie est lente
Et comme l'Espérance est violente

Vienne la nuit sonne l'heure
Les jours s'en vont je demeure

Passent les jours et passent les semaines
Ni temps passé
Ni les amours reviennent
Sous le pont Mirabeau coule la Seine

Vienne la nuit sonne l'heure
Les jours s'en vont je demeure
.
.
.
- η σχολική τάξη πάντα μπροστά μου :
Sempé - Goscinny
.
Le petit Nicolas
.
Djodjo
.
"Dingue, espèce guignol, sale menteur", a dit Djodjo tout fier
.
με χαρά σκέφτομαι, πόσο άρεσε στους μαθητές να μαθαίνουν βρισιές στα γαλλικά.
αποκτούσαν ξαφνικά ενδιαφέρον για την ξένη γλώσσα !
.
όταν διαβάζαμε στην τάξη την Barbara του Prévert, είχα δυό μεταφράσεις για την έκφραση "quelle connerie la guerre"
αν σου πω ότι τους ενδιέφερε το ποίημα, απ' τη στιγμή που ακούγανε το "τι μαλακία ο πόλεμος !"
κι αν σου πω, ότι η καθώς πρέπει έκφραση "τι ηλιθιότητα ο πόλεμος !", καθόλου δεν τους συγκινούσε...
είναι βλέπεις η μαγκιά της ηλικίας των 15 ...
.
.
- βρήκα και τις φωτοτυπίες του Bourgeois Gentilhomme.
.
θυμάμαι τα γέλια μας.
το θεατροποιούσαμε και το παίζαμε στην τάξη. μία μονάχα σελίδα. τη συζήτηση με τον maitre de philosophie. όπου ο Jourdain ζητάει να του μάθει ορθογραφία.
σηκώνονταν στην αίθουσα και παίζανε όλην εκείνη την κωμωδία με τα α, τα ε, τα ο, τα ι και τα u.
το da, το fa, το r.
.
δεν μπορείς αλλιώς να προσεγγίσεις τα παιδιά ή να τους κινήσεις το ενδιαφέρον...
δεν είναι στα σχέδιά τους το διάβασμα κ.τ.λ.
έτσι, αναγκάζεσαι να βρεις τρόπους να το αγαπήσουνε, όσο γίνεται...
.
.
.
- βρήκα το théatre kabuki : art de vie
.
μιλούσαμε γι αυτό - théatre né du peuple et destiné au peuple
και για το "No" - théatre de noblesse protégé par les Samourais
μάλλον τους ενδιέφεραν κάτι τέτοια...
.
.
.
- βρήκα φωτοτυπίες τραγούδια που ακούγαμε στην τάξη :

J'aime flâner sur les grands boulevards
Y a tant de choses, tant de choses
Tant de choses à voir
On n'a qu'à choisir au hasard
On s'fait des ampoules
A zigzaguer parmi la foule
J'aime les baraques et les bazars
Les étalages, les loteries
Et les camelots bavards
Qui vous débitent leurs bobards
Ça fait passer l'temps
Et l'on oublie son cafard

Je ne suis pas riche à million
Je suis tourneur chez Citroën
J'peux pas me payer des distractions
Tous les jours de la semaine
Aussi moi, j'ai mes petites manies
Qui me font plaisir et ne coûtent rien
Ainsi, dès le travail fini
Je file entre la porte Saint-Denis
Et le boulevard des Italiens
.
.
.
- βρήκα το μάθημα ζερό - μάθημα ευαισθητοποίησης
είχα φτιάξει ένα πινακάκι :
.
grece
italie
france
espagne
portugal
g. bretagne
hollande
allemagne
danemark e.t.c., πώς λέμε σε κάθε χώρα το ναι, όχι, ευχαριστώ, καλημέρα, μαμά, πατέρα, το νόμισμα, το σύνηθες επίθετο κ.τ.λ.
.
.
- βρήκα πακετάκι το κεφ.13' της Α' προς Κορινθίους.
.
αυτό δεν είχε σχέση με το μάθημα, μα όταν κανα τμήμα "τράβαγε καλά", μου άρεσε να παίρνουν είδηση οι 15χρονοι.
.
.
.
- βρήκα πακέτα για τους φοιτητές, απ' όταν δίδαξα στο πανεπιστήμιο :
..
C. Cavafis, "permanence de la Grèce", édit. Les cahiers du Sud.
.
tu ne trouveras pas d' autres pays, tu ne trouveras pas d' autres mers.
la ville te suivra. tu erreras dans les memes rues,
tu vieilliras dans les memes quartiers
et tes cheveux blanchiront dans les memes maisons.
:
toujours tu aboutiras à cette ville. pour toi, pour te conduire ailleurs,
point de bateau, point de route. renonce à tout espoir.
pour avoir tant gaché ta vie sur ce petit coin de terre
tu l' as ruinée dans l' univers entier.
.
δεν τα πετάω αυτά φυσικά !
κρατάω ένα ή δύο αντίγραφα και πετάω το υπόλοιπο πακέτο - πάντα καλού κακού έβγανα για τα πάντα ένα πακέτο παραπανίσιο...
.
.
- Αριστοτέλης :
.
αναλυτικές σημειώσεις :
.
γνωσιολογία
το πρόβλημα της ουσίας
τελεολογικό κριτήριο
φυσική φιλοσοφία
το πρόβλημα της ψυχής
ηθική
πολιτική
πολιτεύματα
.
.
.
έτσι, pele mele
προχωρώ κατεβάζοντας τις βιβλιοθήκες.
πάω αργά γιατί τα κοιτάζω ένα ένα. δεν θέλω να πετάξω κάτι αγαπημένο ή κάτι που κοπίασα για να το φτιάξω.
τουναντίον, φεύγουν στίβες οι φυλαγμένες εφημερίδες, συνεχίζω και βρίσκω συνδικαλιστικά ψηφοδέλτια εκατοντάδες, διαφόρων χρόνων, πετάω τις ασκήσεις και τα διαγωνίσματα και μου κάνει κέφι, στο τέλος να κρατάω κι αυτήν τη σημείωση.
.
2.42 πήγε Mariu. το πρωί έχουμε (ακόμα) γραφείο.
ώρα για ύπνο.
.
.
.
.
.
.
.

5 σχόλια:

Roadartist είπε...

Εμείς δεν είχαμε τέτοια. Εμάς η ώρα των γαλλικών στο σχολείο ήταν η ώρα του παιδιού. Λούνα παρκ γινόταν η τάξη..και η καθηγήτρια επειδή είχε δεινοπαθήσει, παράτησε απο νωρίς κάθε προσπάθεια.. Γενικώς δυστυχώς στο Δημόσιο σχολείο είναι δύσκολο να βρεθεί δάσκαλος που να είναι τόσο καλός στο μάθημα του. Έχω αναμνήσεις περίεργες από κάποιους, αλλά ευτυχώς υπήρχαν και καλοί σε κάποια μαθήματα. Ήταν αναλόγως τι τύχαινε.

Πάντως είναι όμορφο που έχεις τόσο καλές αναμνήσεις.
Και επίσης όμορφο που φτάνεις γεμάτη με τόσο θετικό απολογισμό στο τέλος.
Καλή μέρα!!

foteini είπε...

@
είχα την τύχη, ως παιδί, να έχω μερικούς εξαιρετικούς δασκάλους...

ο βασικός μοχλός,
που κατά κανόνα μπορεί
ή δεν μπορεί να παρακινήσει ένα παιδί στη μάθηση
είναι ο δάσκαλος.

σήμερα εξαιρετικά δύσκολο πράγμα...

τίποτα σήμερα δεν υποκινεί ένα παιδί, στο να μάθει...
τίποτα !
δεν υπάρχει ορατό κίνητρο !...
έχει απαξιωθεί η γνώση, όλη η κοινωνία κι όλο το σύστημα λειτουργεί με δυνάμεις φυγόκεντρες.

η παιδαγωγική και η διδακτική, πρέπει να πειραματιστούν με καινούργιες μεθόδους.


με όλα τα προβλήματα που μπορεί να υπάρχουν, ο απολογισμός είναι θετικός, όταν ο άνθρωπος αγαπάει αυτό που κάνει - ό, τι κι αν είναι αυτό...

σου εύχομαι, lesarts,
αυτό που θα κάνεις τα επόμενα χρόνια, να το αγαπήσεις
και να σε αγαπήσει κι εκείνο :)

Τατιάνα Καρύδη είπε...

Έκανα κάποτε μάθημα Γαλλικών και θυμάμαι καλά το:L'amour s'en va...

Τελικά κάνεις ένα πολύ βαθύ ταξίδι πολύ ουσιαστικότερο απ ότι φαίνεται..
Είναι κάτι που θέλω να κάνω σ ένα πατάρι- του παλιού σπιτιού που υπάρχουν πολλά πολλά δέματα που δεν ανοίχτηκαν εδώ και έντεκα χρόνια, και μέσα τους είναι τα προηγούμενα εικοσπέντε μαζεμένα γρήγορα μέσα σε λιγότερο από τριάντα σοκαριστικές μέρες. Ήταν τέτοιο το σοκ που δεν μπορέσαμε να τ ανοίξουμε ακόμα από τότε... Και είναι κάτι που ΘΕΛΩ να κάνω..

Τατιάνα Καρύδη είπε...

Μ αρέσει τρελά η πρόσκληση!!!!

Φιλιά πολλά

foteini είπε...

@
δεν ξέρω αν μπορείς να κάνεις αυτή τη δουλειά, με τους ρυθμούς που δουλεύεις και με τις έπαγγελματικές υποχρεώσεις που έχεις.

εγώ ξεκίνησα να το κάνω
μόλις αποφορτίστηκα απ' το τρελό ωράριο της δουλειάς
και απ' τις τρελές έγνοιες...

παρ' όλ' αυτά, αν νιώθεις ανάγκη να το κάνεις, κάντο φυσικά, μα θέλει υπομονή, υπομονή, υπομονή
και αντοχή :)