Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011

.
μανιταρομάνα
.
.
κι άλλω λογιώ μανιτάρια
.

.
ετοιμάζονται σιγά σιγά κι οι μαργαρίτες
.


.
Στο κελί.


Ένας ανεπαίσθητος, στεριανός αέρας, κινεί τα πυκνά κλαδιά της ελιάς, πίσω απ’ το κεφάλι μου. Μπροστά, βλέπω απ’ το τζάμι γυμνή τη μουριά, να σηκώνεται στο λαμπερό, μεσημεριάτικο γαλάζιο.
Σκληρή παγωνιά κάνει.
Κλείνω τα μάτια. Όταν ξυπνάω, έξω είναι νύχτα. Ένα καθαρό φως στο σκοτάδι. Ίσως περνάει χαμηλά αεροπλάνο. Δεν υπάρχει αεροπλάνο ακίνητο! Άστρο είναι. Άστρο του παγωμένου, νυχτερινού Φλεβάρη.


Σκέφτομαι στο μαξιλάρι μου, ότι χτες, που έτυχε να αναφερθούμε στην θεατρική παιδεία, συνέβη ο βανδαλισμός στο θέατρο της οδού Φρυνίχου.

Σκέφτομαι πως το αυγό έχει σπάσει.
Το αυγό του φιδιού.

Ο χτεσινός βανδαλισμός ένα σύμπτωμα είναι κι αυτός.

Συμβαίνουν πιά, αρκετά συχνά τέτοια, μαλακότερα ή και πολύ χειρότερα περιστατικά.

Έχει σπάσει το αυγό. Φαινόταν εδώ και χρόνια ότι θα συμβεί. Ε, συνέβη.


Απασφάλισε ο κόσμος. Έτσι τον κάνανε τον κόσμο. Εθισμένο. Στη βία. Σε διάφορα... Στην τηλεόραση (να μην υποτιμούμε διόλου τη δύναμή της, στην ελληνική κοινωνία...), στη βλακεία, στη φτήνεια, στις κολλημένες ιδέες - ή καλύτερα στις ΜΗ ιδέες...

Παραφροσύνη. Ομαδική ζούρλια.
Χάϊλ ! -το πιάσαμε το υποννοούμενο...-


ΟΣΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ, ΟΠΟΙΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ, ΑΣ ΒΑΛΟΥΜΕ ΠΛΑΤΗ.


Ο καθείς με τη σκέψη του,
με τη δουλειά του,με το παράδειγμά του, με την τέχνη του, με τη σπουδή του, με το χαρακτήρα του, όχι με τις αστικές ψευδοηθικές, μα με την ηθική που υποστηρίζει τον άνθρωπο, στο χώρο όπου βρίσκεται ο καθείς, με τη λαλιά του, ο καθείς με τα όπλα του...


Στην κρίση, ας υποστηρίξουμε ο ένας τον άλλο.
Είναι πολύ επικίνδυνο το δόγμα «ο σώζων εαυτόν σωθήτω».

Θα μείνω εδωδά απόψε.
Εδώ, γνωρίζω σχεδόν κάθε χορτάρι, με το μικρό του όνομα...
Ήσυχη παγωνιά του Φλεβάρη.
. . . . . .






5 σχόλια:

Τατιάνα Καρύδη είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Τατιάνα Καρύδη είπε...

Παγωνιά αλλά ακόμα οι αμυγδαλιές δένουν τον καρπό κι ετοιμάζονται έτσι αψήφιστα του παγωμένου αέρα, ν ανθίσουν!
Έτσι παράλογα όπως οι αμυγδαλιές, μες στην καρδιά του χειμώνα, ελπίζω πάντα σ εκείνα που τολμούν ν ανθίζουν..
Μην αφήνεσαι στο κρύο, παραφυλάει η άνοιξη..

foteini είπε...

@
πού βρίσκεσαι, αγαπημένο μου ;
μου λείπουν οι κουβέντες μας...


αψήφιστα !
αψήφιστα !


βασίλισσα,
έχω τέτοια πούντα,
ελπίζω να μην είναι αυτή η γρίππη που πεθ... :)

roadartist είπε...

Με πληγώνουν απίστευτα όλα όσα γίνονται. Και δε ξέρω που θα βγάλει.

foteini είπε...

@
"όλα όσα γίνονται"...

σαυρούλα των τεχνών,
όλα όσα γίνονται,
ΜΑΣ πληγώνουν απίστευτα...

ομάδα είμαστε.
κανείς απ' αυτήν εδώ την ομάδα δεν πληγώνεται μόνος του...



μη νομίζεις, ότι τα πράγματα στη μάνα Ελλάδα,
ήσαν ποτέ εύκολα ;

γιατί θαρρείς,
ο Σεφέρης έγραψε εκείνο το
"η Ελλάδα με πληγώνει" ;

οι γονείς μας πέρασαν πόλεμο, θανάτους και πείνα.

οι δικοί τους γονείς πέρασαν κι αυτοί πόλεμο κι άλλα βάσανα...

τώρα είμαστε πάλι σε στενωπό.
πάλι πολύ δύσκολα.


σαυρούλα των τεχνών,
μ' αφίνεις να σου πω μιάν ιστορία ;


ήμουνα στην εφηβεία,
ήταν Μεγάλη Παρασκευή
και ο πατέρας μου μας πήγε, όπως κάθε χρόνο στον επιτάφιο του α' νεκροταφείου.
όταν τελειώσαμε απ' εκεί και επιστρέφαμε,
πέσαμε πάνω στην περιφορά του επιτάφιου της μητρόπολης.
τον ακολουθήσαμε.


μπροστά πήγαινε ο επιτάφιος,
πίσω του πήγαινε η κυβέρνηση,
ο δικτάτορας Παπαδόπουλος, ο Παττακός κι η κομπανία τους
και πάρα πίσω ο κόσμος που βρέθηκε εκεί.

θυμάμαι πολύ καλά τις στιγμές.
ο πατέρας μου, μου έσφιγγε το χέρι κι εγώ βάδιζα κλαίγοντας με λυγμούς.
ΝΤΡΕΠΟΜΟΥΝΑ να κλαίω, όμως δεν μπορούσα αλλιώς...
έκλαιγα περπατώντας και έλεγα "αν υπάρχεις Θεέ μου, ρίξε τώρα έναν κεραυνό να τους κάψεις ! ΤΩΡΑ ! ρίξε έναν κεραυνό, γιατί δεν αντέχουμε άλλο την ξευτίλα στην πατρίδα"

ΘΥΜΑΜΑΙ ΤΗΝ ΠΛΗΓΗ ΣΤΟ ΣΤΗΘΟΣ ΜΟΥ.


όλες σχεδόν οι εποχές ήσαν δύσκολες γιά την Ελλάδα,
σαυρούλα των τεχνών.


ΟΙ ΝΕΟΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΤΕ ΨΗΛΑ !

θα δεις, θα περάσει κι αυτό.
όλα περνάνε κι όλα αλλάζουν. τίποτα στατικό δεν υπάρχει.
θα δεις, θα περάσει...


εδώ είμαστε οι άνθρωποι.
εδώ είμαι, σαυρούλα μου των τεχνών :)


σ' αγαπώ και σε φιλώ
καλό βράδυ

:))))))))))))))))))))))))))))))