Πέμπτη 30 Ιουνίου 2011


πέταξα το μισό ιστορικό αρχείο !
. . .
.
μου φαίνεται απίστευτο,
όμως το έκανα...
. . . .
.
.
.
.
.
.
.
σήμερα κάθισα ολημερίς κι άνοιγα πακέτα... αντιλαμβάνομαι ότι με τους ρυθμούς που πάω, μπορεί να μου πάρει και μήνες ή κανα χρόνο να τακτοποιήσω την πραμάτεια μου. δεν θέλω όμως να πιέσω τον εαυτό μου. τον πίεσα επί πολλά χρόνια. ας είμαι λίγο πιό ήρεμη, λίγο πιό άνετη αυτόν τον καιρό, όσο έχω αυτή τη δυνατότητα...
το πήρα απόφαση, θα τα τελειώσω με το χρόνο τους...
.
σήμερα γιά παράδειγμα, έκανα γερή δουλειά. άνοιξα μιά στίβα τεράστια. άνοιξα χαρτάκι - χαρτάκι, τετράδιο - τετράδιο, έντυπο - έντυπο.
ούτε που θυμόμουν ότι είχα όλα αυτά τα πράματα... ένα ολόκληρο ιστορικό αρχείο από εφημερίδες, πολιτικά έντυπα και περιοδικά.
απίστευτο !
εφημερίδες γιά το κάθε τι , από τότε που άρχισα να καταλαβαίνω τον εαυτό μου και τον έξω κόσμο...
το κάθε γεγονός ή την κάθε μέρα την έχω κρατήσει όχι μονάχα σε μία εφημερίδα, μα σε αρκετά έντυπα...
ο κύριος όγκος από αυτό το πακέτο που άνοιξα σήμερα, έχει να κάνει κυρίως με τα γεγονότα τα δυό τελευταία χρόνια της χούντας, φυλακίσεις, πολιτικές δολοφονίες, τα δημοψηφίσματα, τη Νομική, το Πολυτεχνείο, την επέμβαση στην Κύπρο, διαδηλώσεις, πορείες, μεταπολίτευση, μαρτυρίες ανθρώπων, εκδηλώσεις, ό, τι κυκλοφορούσε εκείνα τα χρόνια σε έντυπο το έχω κρατήσει.
.
και σήμερα, έκανα ένα μπραφ, και τα πιό πολλά τα πέταξα !
.
δεν γίνεται να τα κρατάς όλα... δεν υπάρχει πιά χώρος !
είχα κρατήσει όλον τον Κυρ της εποχής, κι όλον τον Φρέντυ Γερμανό κι όλον τον Τσάρλη Μπράουν. σακκούλες μιλάμε... φυσικά συνεχίζω να τους αγαπώ ! μα τα βιβλία αυτά κυκλοφορούν όλα στο εμπόριο, δε χρειάζεται να τάχω και σε εφημερίδες...
.
απ' τα πολιτικά, κράτησα μόνο μιά εφημερίδα γιά κάθε γεγονός, και πάλι πολλές είναι !
κράτησα μερικές παραπάνω από την Χριστιανική - του Ψαρουδάκη (την θυμάται άραγε κανείς ;) επειδή δεν υπάρχουν πιά τα αρχεία αυτής της εφημερίδας.
.
έντυπα του Ρήγα, Πανσπουδαστικές, Αγωνιστές, Συμμαχίες, Μ-Λ ΚΚΕ, Λ-Μ ΚΚΕ, ΚΚΕ σκέτο, ΚΚΕ Εσωτερικού, απίστευτα πράγματα έχουμε ζήσει ! των απιστεύτων απίστευτα δηλαδή...
γέμισα μεγάλες μαύρες σακκούλες σκουπιδιών κι αύριο θα φύγουν.
τα υπόλοιπα αυστηρά επιλεγμένα, γέμισαν μιά μεγάλη κούτα και χρειάζομαι ακόμα μία.



.
βρήκα κι άλλα όμως, απίθανα πράγματα.
τετράδια ολόκληρα με στίχους.
στ΄αλήθεια δε θυμόμουνα πως τάχα γράψει αυτά, και φυσικά δε θυμόμουνα πως τάχα κρατήσει !
τα κοίταζα με τις ώρες σήμερα...
.
όπως και όλες τις εκθέσεις του φροντιστηρίου, όπως και όλα τα τετράδια με τις εκθέσεις του αδερφού μου που είχα φυλάξει, σημειώσεις απ' το σχολείο, τα καρνέ με τους βαθμούς μου.
αυτά τα κράτησα όλα.
καθώς και γράμματα άπειρα.
άπειρα σημειωματάκια διπλωμένα στα χίλια, που ανταλλάσσαμε κρυφά με τη Βάντα κάτω απ' το θρανίο, μιλώντας μιά γιά το ένα, μιά γιά τ' άλλο, τα έχω φυλάξει όλα, έναν πάκο !
τα γράμματα του Άκη, όταν έκανε το αγροτικό του στις Φιλιάτες, του Αντώνη, όταν έκανε σύνθεση στη Βιέννη, τα γράμματα της Όλγας στον Λ., που μου έδωσε να της τα φυλάω εγώ, τα γράμματα του Αλέξη απ' την Αμερική που μου γράφει γιά τον Έρικ, ένα όμορφο κεντημένο στο χέρι κιππά, τα γράμματα του Γιώργου απ' την Αγγλία, του αδερφού μου απ' την Αμερική, μιά κάρτα απ' τον Ευγένιο - ζούσε ακόμα ο ξάδερφός μου ο Ευγένιος που έφυγε στα 25 του, κάρτες από φίλους παιδικούς, όλα ένα - ένα φυλαγμένα, αυτά φυσικά τα κράτησα όλα...
.
.
.
.
...

5 σχόλια:

librarian είπε...

Μόνο μία συμβουλή εκ πείρας. Πέτα πέτα για να μη παιδεύεις κανέναν καρμίρη στο μακρινό μέλλον.

Πότε θα μας έρθεις;

foteini είπε...

@
η ξαδέρφη μου η Κατερίνα, μου είπε τις προάλλες :
"πέταξα τα μισά μου πράγματα... αν ό, μη γένοιτο, μου συμβεί κάτι, έτσι κι αλλιώς θα μου τα πετάξουνε όλα. έτσι κι αλλιώς, μήτε θα καταλάβουνε τι είναι αυτά που έχω... τα πέταξα κι εγώ λοιπόν, και ξελάφρωσα !"

αυτή η λογική δεν είναι η λογική μου
(εγώ φυλάω...)
παρ' όλ' αυτά, αυτή τη στιγμή
που με έχουνε ζώσει οι στίβες
αυτή η λογική με διευκολύνει και
θα την ακολουθήσω...

πετάω...

(με κόπο, είναι η αλήθεια...)

:)

foteini είπε...

@
θα έρθω...
θα βρεθούμε.

λέω να μονάσω γιά λίγο, κατά τα διαπόντια νησιά...
με μαγιώ, βιβλία, μολύβια, χαρτιά και ραδιόφωνο.

σε ποιό έχει τους λιγότερους ανθρώπους;
εκεί !

Τατιάνα Καρύδη είπε...

Πολύ νοσταλγικό..
Μου θυμίζει πάντα πως υπάρχει ένα πατάρι με κιβώτια, σακούλες και βαλίτσες που δεν ανοίξαμε 13 χρόνια τώρα...ενώ για ένα χρόνο ολόκληρο και δεν ξέρω πόσο..αρνούμαστε να κάνουμε μια άλλη επώδυνη..τακτοποίηση..
Πιστεύω οτι δεν είναι απλή δουλειά. Δεν είναι ο σωματικός κόπος.
Είναι το "χειρουργείο" που αναγκάζεσαι να κάνεις! Είναι διάφοροι ακρωτηριασμοί.. Δεν είναι σακούλες μαύρες που πετάς.. Είναι το δέσιμο με το Συναίσθημα που σε "ανάγκασε" να τα κρατήσεις όλ αυτά τόσα τόσα τόσα χρόνια..

foteini είπε...

@
ναι, δεν είναι απλή δουλειά...
και δεν είναι ο σωματικός κόπος !

δίκιο έχεις...

ζορίστηκα να πετάξω πολλά πράγματα.
σαν ένα μικρό μουσείο εντύπων ήταν,
με την ιστορία των 30 τελευταίων χρόνων...

πάει...
τα πέταξα.

:)