Πέμπτη 28 Ιουλίου 2011

.

.
το πιάνο του Verdi
.

.

Giuseppe Fortunino Francesco Verdi - Nabucodonosor

Opera in quattro parti

di Temistocle Solera

libretto :

http://opera.stanford.edu/Verdi/Nabucco/libretto.html

.
.
.
.
.
με κίνδυνο ίσως να με καταχεριάσουν οι ειδήμονες,
τολμώ να ξανα - πώ την άποψή μου, ως ένας απλός ακροατής - θεατής, που, παιδιόθεν λατρεύει την Όπερα...
θεωρώ λοιπόν το είδος ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΜΑ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΜΑ και διόλου κυριλέ ή είδος γιά αστούς !
έτσι απλά το λέω, έχω φυσικά και μερικά επιχειρήματα, μα πιό πολύ το αισθάνομαι έτσι, λαϊκό είδος, που μπορεί με τις παραμυθένιες του ιστορίες καθώς και τις υπέροχες μουσικές του, να συγκινήσει τον οποιονδήποτε καλοπροαίρετο δέκτη...
.
.
.
κατά τα άλλα,
πολύ καλή η παράσταση στο Ηρώδειο
της ΕΘΝΙΚΗΣ ΛΥΡΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ
.
είναι η τρίτη φορά στη ζωή μου (ή η τέταρτη ;) που βλέπω το Nabucco,
μα αυτήν τη φορά υπήρχε κι ένα άλλο στοιχείο, που μου άρεσε κι έκανε την παράσταση ακόμα πιό ιδιαίτερη...
.
η σχεδόν συνεχής μουσική υπόκρουση
από τερέτισμα βραχνιασμένων τζιτζικιών !
.
εύκολο είναι να το βρεις αυτό, σε ναό της τέχνης ;!
.
να ψάλλουν τα πάθη θεών κι ανθρώπων, με φυσική μουσική συνοδεία τον τζίτζικα ;!
.

νύχτα ασέληνη, με μόνον άστρα...
.
.
.
.
.
.
.

12 σχόλια:

Roadartist είπε...

Γιατί δεν ανέβασες φωτογραφίες;; Εγώ πάλι, πρώτη φορά στη ζωή μου είδα το Nabucco.
Όντως η χτεσινή συνοδεία των τζιτζικιών ήταν κάτι πολύ ξεχωριστό.

Η όπερα είναι ένα λαϊκό θέαμα. Ίσως με μια πρώτη ματιά, να πει κάποιος πως ίσως φαίνεται να έχει υπερβολικές απαιτήσεις από την ευπιστία του θεατή, ίσως γιατί λειτουργεί στο φάσμα του ποιητικού δράματος. Χρειάζεται αυτό που έγραψες: καλοπροαίρετο δέκτη.

Ίσως πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που οι οργανισμοί προσεγγίζουν το κοινό. Π.χ. να υπάρχουν χαμηλές τιμές εισιτηρίων, έτσι ώστε να έρθουν άνθρωποι από όλα τα κοινωνικά στρώματα σ’ επαφή μαζί της, γενικότερα μια άλλη προσέγγιση.

Πάντως αυτό το έχουν καταλάβει οι άνθρωποι της. Η Λυρική σκηνή έχει αλλάξει πολιτική τον τελευταίο χρόνο, φαίνεται πως καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για να αγκαλιάσει ένα πιο ευρύτερο κοινό, κυρίως το νεανικό. Μου αρέσει η προσπάθεια που γίνεται, αξίζει συγχαρητήρια.

foteini είπε...

@
μάλιστα, παιδούδα μου,
εσείς τα ξέρετε αυτά καλύτερα,
ως πιό ειδικός
περί την επιστήμην του πολιτισμού :)


όσο γιά τον τζίτζικα,
ε,
έχουμε γίνει κολλητοί
αυτό το καλοκαίρι :)

roadartist είπε...

Καθόλου. Απλά μια άποψη σου έγραψα. Κατ' άλλα ένα ξέρω πως τίποτα δε ξέρω και πως όσο ζω ελπίζω να μη σταματήσω να θέλω να μαθαίνω.

foteini είπε...

@
μήπως θυμάσαι
τι έχουμε πει
γιά το ΠΟΛΥΤΙΜΟ χιούμορ ;
ε ;

:)

Τατιάνα Καρύδη είπε...

Θα συμφωνήσω μαζί σου καθώς αυτή είναι η άποψη που έχω για την όπερα.
Το θεωρώ μάλιστα αυτονόητο όπως τ άλλα αυτονόητα της ζωής.
Όποιος μεγαλώσει εδώ το ξέρει.
Εκστασιάζομαι!
Έτσι απλά.

Επί πλέον μου θύμίζεις κάποια!!! Πολύ μου τη θυμίζεις!

foteini είπε...

@
"Όποιος μεγαλώσει εδώ το ξέρει"

δίκιο έχεις, βασίλισσα...

ένας απ' τους λόγους που αγάπησα εκείνον τον τόπο,
είναι η μουσική !
η μουσική !
η μουσική !
ο Αμλέτος στους δρόμους
και οι καντάδες στα πανηγύρια των χωριών !


αυτόν τον καιρό, δεν έχω καθόλου κέφια,
γι αυτό σταμάτησα ν' ανεβάζω μουσικούλα στο juke box.

ενώ ακούω μουσική, σταμάτησα ν' ανεβάζω...
και μου λείπει αυτό...


ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ,
ΠΟΙΑΝ ΣΟΥ ΘΥΜΙΖΩ ;;;;;;

ελπίζω όχι καμιά στρίγγλα ?

roadartist είπε...

Τι εννοείς, πως έκανες χιούμορ με αυτό που έγραψες και ότι δε το κατάλαβα; :) Απλά απάντησα αυθόρμητα, γράφοντας ότι αισθάνομαι. Δεν είχα λόγο να αντιδράσω διαφορετικά. Μάλλον είναι δύσκολο να με μάθει κάποιος, ίσως τελικά δυσκολότερο να καταλάβει τις ενδόμυχες σκέψεις μου. Its ok, καλό σκ!

foteini είπε...

@
καλό Σ/ Κ,
road art ist.

Διονύσης είπε...

Xαιρομαι που υπαρχει το μπλογκ σου. Ειναι και γνησιο και διαφορετικο. Θα ηθελα να ανοιξω και εγω ενα μπλογκ πιο πολυ για να μοιραστω σκεψεις μου αληθεια πολλες φορες με εχεις επηρεασει. Καθοριστικα ομως. Σε ευχαριστω. Περα απο αυτο... : Συνέχισε. Οπως εσυ θα πιστεψεις ως καλυτερα. Θα ειμαι εδω να σε διαβασω. Ευχαριστω για το βημα. Καλες διακοπες.

foteini είπε...

@
Διονύση,

με τιμά αυτό που έγραψες...

κατάφερες
ένα σκληρό καρύδι
να δακρύσει...

αν νιώθεις την ανάγκη να μοιραστείς σκέψεις, κάντο !

σε ευχαριστώ που είσαι εδώ...
μείνε αν θες...

να είσαι πάντα καλά :)

Τατιάνα Καρύδη είπε...

Είσαι μια ..κάμψη που ετοιμάζεται για ..ανάκαμψη! Δεν σου επιτρέπω τίποτ άλλο!

foteini είπε...

@

:)