Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2014

La grande bellezza κατέβηκα να δω, 
γιατί ό, τι έχει να κάνει με την μαγική Ρώμη, με κεντρίζει πάντα...
όταν όμως φτάσαμε στο ταμείο, είχαν μόλις εξαντληθεί τα εισιτήρια...
αμφιταλαντευτήκαμε λίγο με την ξαδέρφη μου, να μπούμε στην δεύτερη αίθουσα, με τους εραστές, που μένουν ζωντανοί - να μην μπούμε...  
- τι να δούμε ; vempiiiiiiiiiires ?!

λέω τελικά, τι καλά, που το είδαμε !
μέσα στην ευγενή ροκιά της και στη λώλα της, μιά artistique κι αληθινά ποιητική ταινία ...
πιάνει σφυγμό ο Τζάρμους...
ακούς, άρχοντά μου ; η αγάπη, λέει, μπορεί να είναι κραταιά, ως τη συντέλεια !
μην πάψεις να το πιστεύεις αυτό, άρχοντά μου, να μην πάψεις... 
αλλιώς στο έχει πει ο Ελύτης. "λαμπερά θα σας κάνουν πετρώματα", έτσι το είπε... 

κι εγώ, η ταπεινότης μου, άρχοντά μου, στο έχω γράψει έτσι :



Θεοδώρου Τήρωνος
Μαρκιανού και Πουλχερίας, βασιλέων
Πουλχερίας μοναχής



* «Καὶ ἐὰν εἰς δύο εὐθείας εὐθεῖα ἐμπίπτουσα
τὰς ἐντὸς καὶ ἐπὶ τὰ αὐτὰ μέρη γωνίας δύο ὀρθῶν ἐλάσσονας ποιῇ,
ἐκβαλλομένας τὰς δύο εὐθείας ἐπ' ἄπειρον συμπίπτειν,
ἐφ' ἃ μέρη εἰσὶν αἱ τῶν δύο ὀρθῶν ἐλάσσονες»


Καὶ ἐὰν οι δύο παράλληλες ευθείες επεκταθούν στο άπειρο,
συμπίπτουν κάποτε ;
ποτέ ; !

από τους δύο σοφούς, τον Πρόκλο και τον Πτολεμαίο,
θα ήθελα να είναι σωστή η απόδειξη θεωρήματος ,
μόνον του ενός,
ότι δηλαδή, οι δύο περήφανες παράλληλες ευθείες
επεκτεινόμενες μοναχικά εις το άπειρον
τελικώς τέμνονται.
συν πίπτουν.





* Και εάν ευθεία τέμνουσα δύο ευθείες
σχηματίζει τις εντός και επί τα αυτά μέρη γωνίες μικρότερες των δύο ορθών,
όταν οι δύο ευθείες επεκταθούν επ’ άπειρον,
θα συμπίπτουν προς τα μέρη όπου σχηματίζονται οι μικρότερες των δύο ορθών γωνίες





Υ.Γ.
κάπου μες την ταινία, έπαιξε και μιά amanita muscaria !
είναι αυτή, που με έμαθε το χέρι του Gaudi να την αγαπώ...







Δεν υπάρχουν σχόλια: