Κυριακή 21 Ιουνίου 2015

ΊΣΩΣ υπάρχει ανάγκη να βοηθήσω λίγο τα αγόρια, με τα Ελληνικά τους...
ΊΣΩΣ και δεν υπάρχει ανάγκη... ποιός το ξέρει ; ποιός άραγε ξέρει, τι θα χρειαστούν τα παιδιά στη ζωή τους, αργότερα ; ποιός άραγε ξέρει, ποιό θα είναι το χρήσιμο γιά τη ζωή τους ;
Τέλος πάντων, από μιά κουβέντα που είπε ο Μ.Α. είδα ότι μάλλον την ζητάν και μόνα τους μιά βοήθεια στη γλώσσα...
Όσο ασχοληθούμε λοιπόν μέσα στο καλοκαίρι, καλό θα είναι...
Βασάνισα προχτές βράδυ ως αργά το μυαλό μου, ήθελα να βάλω προτεραιότητες, να ιεραρχήσουμε αν είναι ωφέλιμο να κάνουμε "σκέτη" γλώσσα (γραμματική κ.τ.λ.) ή μήπως είναι σκόπιμο να στοχεύσουμε σε  άλλα ζητήματα, και μέσα απ' αυτά να "περνάμε" και τη γλώσσα.. 
Κατέληξα να κάνουμε έναν συνδυασμό και των δύο.
Να προσεγγίσουμε μικρά κειμενάκια με θέματα "ζουμερά" ή απλώς ενδιαφέροντα γι αυτούς, και μέσα απ' αυτά να προσεγγίσουμε την τεχνική της γλώσσας.

Με τον καθένα χωριστά.
Πολύ καλά πήγε Σάββατο, η πρώτη μας μέρα.
Έχουν κάπως ωριμάσει και είναι μεταξύ τους διαφορετικοί.
Ο Μ. Α. έκανε απ' την αρχή παρατηρήσεις και ερωτήσεις που με ξάφνιασαν (δεν είχα σκεφτεί ότι μπορεί να τον απασχολούσε...) ποιοί ήσαν πριν οι τόνοι, σε τι χρησίμευε, ας πούμε, η δασεία, ερωτήσεις γιά το μονοτονικό, γιά την παλιά γλώσσα και άλλα...
Ο Α δεν είχε τόσες και τέτοιες ερωτήσεις, είναι όμως σαφώς πιό ορθογράφος...

Υπάρχει ένα θέμα συνήθειας και ξε- συνήθειας με τους τόνους, αφού δεν χρησιμοποιούνται σε άλλη γλώσσα, έπειτα, μπερδεύουν το υ με το u και με το y και άλλα διάφορα, όχι σοβαρά ευτυχώς...
Τα περίμενα χειρότερα τα πράγματα...
Θα εκμεταλλευτώ την σχετικά καλή τους κατάσταση γιά να προσεγγίσουμε αργότερα "καλά" κείμενα.


Κατέβηκα σήμερα με την Σ στην Αθήνα.
Γενικά δεν είμαι στα καλύτερά μου.
Καθίσαμε ως αργά στην συμπαθή πλατεία Καρύτση .
Βράζω στο ζουμί μου. Πόσα χρόνια ακόμα θα βράζω στο ζουμί μου ;
Υπάρχουν ώρες που δεν έχω πιά υπομονή, μήτε απαντοχή, μήτε ελπίδες, μήτε κουράγιο.

Περασμένες τέσσερις...









    

Δεν υπάρχουν σχόλια: